Share

Mizející řemesla a jejich aplikace ve 21. století. Tak se jmenuje program, na kterém delší dobu spolupracuje Střední uměleckoprůmyslová škola svaté Anežky České v Českém Krumlově se střední uměleckou školou v Linci (HBLA für künstlerische Gestaltung). Cílem je podpora tradičních uměleckořemeslných oborů a také prohloubení přeshraniční spolupráce. Studenti obou škol se v rámci programu zúčastnili například několika workshopů, z nichž ty nejaktuálnější se týkaly hlubotisku a sítotisku. Výstupy z jednotlivých akcí si mohli lidé prohlédnout na výstavách v Českém Krumlově. Nyní jsou práce studentů obou škol k vidění v rakouském Linci, a to až do 15. května.

Výstava Open-Minded 2014, která je přístupná denně od 15 do 18 hodin, se je umístěna v Tabakfabrik. Zahájení se zúčastnila také umělkyně a žurnalistka Elisabeth Rathenböck, která má na kontě několik knih či divadelních her.

Třídenní hlubotiskový workshop se konal koncem března na půdě SUPŠ svaté Anežky České v České Krumlově. Z rakouské školy dorazilo čtrnáct studentů pod vedením Helmuta Kolara a Margarithy Spindlwimmer.

A jak vlastně takzvaný hlubotisk funguje? „Barva je na papír přenášena tlakem z prohlubní na matrici. Ty jsou vytvořeny leptáním, rytím  nebo jiným mechanickým narušením povrchu kovové desky,“ uvedl lektor SUPŠ svaté Anežky České Marek Borsányi a dodal: „Pro školní účely používáme místo kovové desky papírovou matrici, což práci zlevňuje a zrychluje. Princip tisku z hloubky je přitom zachovaný.“

V Českém Krumlově byly práce k vidění v galerii Chodba v budově SUPŠ v bývalém minoritském klášteře. Slavnostní vernisáž se konala ve středu 26. března.

V klášteře si mohli lidé prohlédnout i výstup ze sítotiskového workshopu. Ten proběhl koncem února v HBLA für künstlerische Gestaltung a z Anežky na něj vyrazilo devět studentů.

 Foto: Sítotiskový workshop v Linci 2014 (archiv školy)

 TZ

Nejnovější příspěvky na webu:

[srp srp srp_number_post_option=’2′ srp_thumbnail_wdg_width=’120′ srp_thumbnail_wdg_height=’120′ srp_wdg_excerpt_length_mode=’words’]