Share

Alan Glynn, Krvavá země. Metafora 2012

Africké peklo sahá až do světa nejvyšších politiků… a některá tajemství mají cenu života

Kriminální thriller plný velkých politických her, korupce a konspirace. Jimmy Girloy je novinář na volné noze. Rozhodne se napsat životopis o jedné populární seriálové herečce. Peníze za prodej knihy by mu mohly pomoci splatit jeho dluhy.

Připojte se k nám na Facebook. Hledáme fanoušky, kteří se nebojí říci svůj názor. Sledujte nové informace, užijte si články a soutěže.  Superrodina je na Facebooku

Nicméně je zároveň lákán svým kamarádem Phillem Sweenym sepsat životopis bývalého irského politika. Není pečlivý, utápí se v alkoholu, ale nakonec stejně zjistí, že oba příběhy jsou vzájemně propletené a nejedná se jen o „pouhé“ životopisy. Ve hře je daleko více. Velké firmy a velké politické hry a na pozadí všeho drogy a významný byznys. Na scénu přicházejí dokumenty ze setkání těch největších a nejsilnějších mužů světa. Právě Phill Sweeny nabízí svému příteli všechny materiály a detaily schůzek s Putinem, Bushem a papežem. Jimmy Girloy a Phill Sweeny odhalují nebezpečné intriky, které nechávají za sebou mrtvé, a otvírají hrůzy na konžském domorodém obyvatelstvu.

A právě odsud přichází pološílený diktátor, který by chtěl kandidovat na prezidenta Spojených států. Najde v této zapadlé zemi najde Jimmy Girloy poslední střípky toho, proč populární seriálová herečka spáchala sebevraždu? Nebo možná objeví mnohem více?

Alan Glynn je v současné době mistrem napětí, obdržel také irskou cenu za nejlepší kriminální román roku. Jeho první kniha vyšla už v roce 2001 a o deset let později se dočkala svého zfilmování. Film dostal název Všemocný, režie Neil Burger.

„No, Rayovi jasně ruply nervy, ale musíš pochopit jednu věc…  Iráku, v Afghánistánu, tam je aspoň nějaký vnější zdání souvislostí, tam máš aspoň dojem, že se normálně válčí. Ale v Kongu, tam je to totálně vyšinutý. Tam nemáš za koho bojovat, tam nejsou žádný jasný strany, a přesto jsi v epicentru bohaprázdný apokalypsy, kde za posledních , já nevím, patnáct let zařvalo šest, sedm, možná osm milionů lidí. Nemáš blbej kompas, vlajku, jen poloautomat a posraný logo.“

„Logo?“

„Samo, a ať už je to Gideon Global nebo BRX, nebo někdo jinej, je to tvoje rozlišovací znamení. Takže to v tobě jen těžko vyvolá pocit, že to něco znamená. A když jsi svědkem věcí, který jsme viděli, no, tak to ti teda povím, někdy Rayi Kronerovi závidím. Co udělal, to nemělo žádnej smysl, absolutně žádnej, to bylo… idiotský. Ale svým způsobem unikl, našel vysvobození. Rozumíš mi, jak to myslím?“ (305)

 KJARA