Glosy

Malí onkologičtí pacienti ve Spojených státech se dočkali svých plešatých panenek.

Spread the love
Share

Skupina bojující za holohlavé panenky pro onkologicky nemocné děti zaznamenává první výraznější úspěchy. Jedna ze zakladatelek Jane Bingham píše na svých stránkách o svém dojetí: „Osobně jsem viděla a dotkla se panenek. Je to tak vzrušující!“

Ano, holčičky budou mít panenky. Mattel se zpočátku distancoval od emocionálně vzplanuté iniciativy, ale skupina na Facebooku vzrostla do vysokých čísel – nyní má téměř 160 000 fanoušků. Stránky se aktualizují několikrát denně, doprovází je petice a fotografie onkologických pacientů. Lidé píší své příběhy, děti chtějí své panenky.

Připojte se k nám na Facebook. Hledáme fanoušky, kteří se nebojí říci svůj názor. Sledujte nové informace, užijte si články a soutěže.  Superrodina je na Facebooku

A nakonec Mattel ustoupil. Alespoň částečně. Rozhodl, že vydá limitovanou sérii o 10 000 kusech plešatých panenek Barbie, které budou věnovány výhradně dětem s onkologickými problémy, které se toho času nacházejí v nemocnicích ve Spojených státech.

Co je však 10 000 kusů? Je smutné, když si uvědomíme, že nemocných dětí je mnohem mnohem více. A co potom? Kdo rozhodne, kdo si panenku zaslouží a kdo ne?

Jen ve Spojených státech ročně onemocní rakovinou na 12 000 dětí. V České republice z veškeré populace rakovinou onemocní na 60 000 lidí ročně. Naštěstí (i když lze mluvit u rakoviny o štěstí?) je tato nemoc u českých dětí vzácným jevem. Ročně jí onemocní zhruba 350 dětí. Bohužel však několik desítek svůj boj nevyhraje. Naději má podle statistik zhruba 83 % všech dětí a mladistvých se zhoubným nádorem.

Zakladatelka stránky v boji pro plešatou Barbie se obává, že právě tyto nové panenky od Mattela nakonec skončí jen jako sběratelský kousek a jejich cena kvůli limitované sérii vzroste.

Ale jak už bylo dříve oznámeno, firma Bratz se chopila výzvy. Rozhodně hodlá využít této myšlenky a jejich panenky nebudou nijak množstevně omezeny. A navíc! Nebudou to jen panenky „holčičky“, ale i kluci. Bratz vyrobil tři druhy Moxie Girlz a tři Moxie Boyz. A z každé prodané panenky daruje jeden dolar na podporu výzkumu rakoviny.

Panenky jsou detailně propracované. Nemají ani obočí! Protože většina pacientů s rakovinou o ně také bohužel přichází. Součástí balení nejsou paruky. Mluvčí Bratz řekl, že chce ukázat – stejně tak, jak to celou dobu mají v úmyslu zakladatelky facebookovské stránky – že i bez vlasů může být člověk krásný. A opravdu – ty panenky jsou tak hezké.

Vždyť na tom nic není. Nechápu zdrženlivé reakce Mattela. Ať tak či onak, firma, která začne vyrábět plešaté panenky, vždycky i přes humánní účely bude mít z prodeje zisk. Navíc tyto požadavky po plešatých panenkách na americké půdě mají již tak silnou reklamu, a to nejen díky Facebooku, ale i mnoha silným médiím, které se o iniciativě zmínily, psaly články a dělaly rozhovory s jejich zakladatelkami, dále také mnoho blogů a televizních pořadů, jsou to vlastně vyšetřené peníze na propagaci. Všechny ty panenky mohou udělat radost malým onkologickým pacientům a přinést další peníze na výzkum a zisky dalším firmám.

Neplánuje se, že by se panenky prodávaly v Evropě. Alespoň prozatím.

Zakladatelky stránek nechtějí, aby aktivity byly nakonec jen konkurenčním a etickým bojem mezi Barbie a Bratz. Vlastně by se všichni výrobci panenek měli chopit této příležitosti a vytvořit jednu svou verzi bez vlasů. Šanci má každý. Nápad je volný k uskutečnění. A co čeští výrobci?

Píši do několika médií a chci udělat maximum pro www.superrodina.cz, která by se měla stát jedním z nejčtenějších médií na českém internetu. Věřím, že i mnozí čtenáři se rádi budou spolupodílet na tvorbě tohoto specifického média.

Share
error: Obsah je chráněný autorskými právy