Share

HubnutíTaké se snažíte zhubnout a nedaří se to? Zázračné diety a cvičení nezabraly – a navíc nemáte dojem, že byste se přejídali? Příčina může být úplně jinde, než byste čekali. Kanadská autorka a psycholožka Colette Baron-Reid ve své  knize Hubnutí pro ty, co si všechno moc berou přichází s velmi pravdivým postřehem: nabírání na váze bývá úzce spojeno s tím, nakolik si připouštíme nejen svoje, ale i cizí starosti.  Lidem, kteří jsou zvyklí přebírat za ostatní jejich problémy a trápení, totiž okamžitě naskakují i zbytečná kila… Kniha vydaná v nakladatelství Synergie Publishing nabízí jednoduchý a praktický program: jak setřást škodlivé emoce, které za takovou nadváhou stojí, a jak získat kontrolu nad svým tělem i duševní pohodou.

Skrytý nepřítel

Podle autorky Colette Baron-Reid  problém není v tom, že bychom nevěděli, co máme jíst, nehýbeme se nebo nemáme dostatečně pevnou vůli. Nabírání na váze bývá totiž přímo reakcí na to, že všechno moc prožíváme. Zejména citliví lidé mají velkou schopnost vcítit se do životů těch druhých, jejich pocity jsou intenzivnější a těžkosti ostatních prožívají jako své vlastní. Taková lidé tak tloustnou hlavně proto, že nevědomě zajídají nejen svůj, ale i cizí smutek nebo bolest. Jako příklad dává autorka vlídné ženy z pomáhajících profesí – zdravotní sestry, učitelky a chůvy, které často bojují s nadváhou, aniž by se přejídaly či málo pohybovaly.

Jídlo má začátek i konec

V zajeti jidlaKniha radí, jak místo marných pokusů zhubnout raději zatočit s příčinou celého problému: jak zvládnout nápor vlastní empatie, jak se ukotvit a zůstat v rovnováze nehledě na vnější okolnosti. Zároveň nabízí způsob, jak jednou provždy shodit emocionální zátěž, kterou si na sebe nabíráme po celý svůj život.  Autorčiny rady vypadají zdánlivě jednoduše, ale právě proto fungují.  A pomáhají získat zdravý vztah nejen ke svému tělu, ale i k našim blízkým a také k jídlu samotnému – tak, abychom se nikým a ničím necítili trestáni ani omezováni. „Každé jídlo musí mít začátek a konec. I proto nejezte vestoje,“ říká Colette Baron-Reid, která varuje třeba i před rodinnými obědy, při nichž se řeší problémy jednotlivých členů: „K polévce si trable neservírujte!“

Kniha Hubnutí pro ty, co si všechno moc berou z nakladatelství Synergie Publishing je dalším z titulů, věnovaných úzkému propojení optimální váhy s duševní pohodou. Kniha tak navazuje na úspěšnou publikaci  V zajetí jídla od známé terapeutky Doreen Virtue, která se zaměřila na nutkavé chutě a na způsoby, jak je překonat. Od téže autorky vydala Synergie i knížku Zbavte se svých kil bolesti věnovanou přejídání a jeho přímou souvislostí se stresem, šrámy na duši či traumatickými zážitky z dětství.

Colette Baron-Reid

Colette Baron Reid 3/2649Autorka Colette Baron-Reid (*1958) pochází z kanadského Toronta. Působí jako intuitivní poradkyně, rozhlasová moderátorka a pořadatelka workshopů a internetových kurzů. Colette Baron-Reid  je mezinárodně uznávaná  psycholožka a spisovatelka, která za svých třiadvacet let praxe oslovila tisíce lidí. Její pořad The Colette Baron-Reid Show, ve kterém se můžou posluchači s Colette telefonicky radit, vysílá každý den New Sky Radio (CBS).

Kvíz o empatii a přejídání  

Hubnutí

(z knihy Hubnutí pro ty, co si všechno moc berou od Colette Baron-Reid)

 

Udělejte si následující kvíz a uvidíte, jestli jste člověk, který všechno moc prožívá. Ovlivňuje přemíra empatie vaši tělesnou hmotnost?

U každé otázky zvolte A jako Ano nebo N jako Ne.

  1. Cítíte se přemoženi pocity, když jste v blízkosti určitých lidí, a nejste si vždycky jisti, zda vaše pocity patří vám. A/N
  2. Na rodinných oslavách se díky silným emocím cítíte nepatřičně, izolováni a dezorientováni, a abyste se uklidnili, obracíte se k jídlu. A/N
  3. Obracíte se k jídlu pro úlevu, dáváte si ho jako odměnu, nebo se jím uklidňujete a unikáte před svými pocity, a to hlavně po čtvrté hodině odpoledne. A/N
  4. Když se cítíte citově nejistí, jídlo vás dočasně uklidní a dá vám pocit ukotvení a bezpečí, i když pouze na několik sekund. A/N
  5. Když máte čelit společenské události, zůstanete raději doma a dopřáváte si uklidňující jídla – která jsou často kombinací cukru, mouky a mléčných výrobků, ale také brambůrky, sušenky apod. A/N
  6. Často tyto uklidňující potraviny nedokážete přestat jíst a vyjednáváte sami se sebou, že v pondělí (nebo zítra) se začnete stravovat jinak. A/N
  7. V stresujících dobách máte tendenci tloustnout, ačkoli nejíte víc. A/N
  8. Podle vaší zkušenosti strach a přejídání spolu souvisí. A/N
  9. Už z pouhého pomyšlení na dietu začnete nabírat na váze. A/N
  10. Máte strach, že se vám nikdy nepovede vládnout svým stravovacím návykům. A/N
  11. Když jste ve fázi emocionálního přejídání, cítíte se být bezmocní, a když máte pocit, že jste to zvládli, jste zase silní. A/N
  12. Díky vztahu k jídlu trpí i váš milostný/sexuální život. A/N

Pokud jste odpověděli ano na tři a více otázek, pak vám pravděpodobně vaše empatie brání zhubnout a udržet si nižší váhu.

Poslední průzkumy o hubnutí ukazují, že metabolismus, tedy ve výsledku hodnotu vaší tělesné hmotnosti, ovlivňuje mnoho faktorů. To, kolik kalorií přijmete a kolik vydáte cvičením a pohybem, je jenom částí celého obrazu. Například jste si možná všimli, že je mnohem těžší zhubnout, když jste v citovém, psychickém stresu. Možná dokonce znáte i konkrétní příčinu tohoto stresu – a pokud ne, Colette Baron-Reid ve své knize Hubnutí pro ty, co si všechno moc berou slibuje, že ji po dočtení této knihy ji znát budete.

Více na wwww.synergiepublishing.com

TZ

Nejnovější příspěvky na webu:

[srp srp srp_number_post_option=’2′ srp_thumbnail_wdg_width=’120′ srp_thumbnail_wdg_height=’120′ srp_wdg_excerpt_length_mode=’words’]