líbí-nelíbí,  MB

Co vás baví na YouTube: víte, kolik hodin měsíčně prosedíte u jejich videí?

Share

Pokládáte si otázku, které video je historicky na YouTube nejpopulárnější a nejsledovanější? Na to bohužel neexistuje žádná jednoznačná odpověď, protože situace se den ode dne mění. YouTube oslovuje celý svět a zatímco většina videí zapadne a osloví jen pár uživatelů, jiná se horečně sdílejí, píší se komentáře, ať už pod snímky či na sociálních sítích. To, co však otřásá návštěvníky ve Spojených státech, může být pro zbytek světa zcela bez významu. Naše v současnosti nejpopulárnější videa k prezidentským volbám či parafráze na Klausovu amnestii a podobně jsou pro miliardy ostatních nezajímavé. Všude vody šumí jinak.

Statisticky je na YouTube nahráno nové video každou vteřinu a lidé jich denně shlédnou na čtyři miliardy. 70 % videí však pochází ze Spojených států. Měsíc má většinou plus mínus 720 hodin, to všichni víme, ale na YouTube 3 miliardy – právě tolik času stráví uživatelé internetu každý měsíc sledováním videí na tomto portálu.

S oblibou si vkládáme videa na Facebook a podle statistiky na této sociální síti denně shlédneme na 500 videí. Silnější je Twitter, kde každou minutu se nasdílí přes 700 videí.

V takovém množství každodenních změn je těžké určit právě „to“ historicky nejsilnější video – jaké měřítko by bylo adekvátní? Je nejsilnější video, které uvidí nejvíce lidí v nejkratším časovém termínu, nebo to, jež nasbíralo největší počet sledování za celou svou historii, měsíce, roky – od té doby, co bylo vloženo na YouTube? A jak hodnotit videa, na která sice uživatelé s očekáváním něčeho zajímavého kliknou, ale po pár vteřinách odejdou? I zde se načítá počet sledování, skutečný zájem je však jiný.

Aktuálně k nejsledovanějším patří například:

Tři bubeníci, kteří hrají na lidském těle. Může vám to připadat přinejmenším trochu podivné: otrávený tlouštík se nechá bičovat dlaněmi štíhlých bubeníků po břiše a tváři, a zatímco aktéři v tom vidí přirozený rytmus a zvuk, který prý stále nosí v hlavě, někdo by mohl v představení spatřit také něco navíc – boj štíhlých proti morbidní obezitě ;-). Kluci se takhle spojili už na střední a pokračovali v bubnování i na vysoké škole. Nepotřebují žádné hudební nástroje, vždy si něco najdou, do čeho tlouct, aby to vydávalo zajímavé zvuky. Stejně jako malé děti, nicméně v jejich podání už lze hovořit o výrazně kvalitnějším, propracovanějším a profesionálnějším zvuku. Používají hrnce, pánve, pera, tužky, poklepávají si i dlaněmi do psacího stolu.

Video bylo vystaveno před osmi dny (3. 1.) a již má přes dva miliony shlédnutí.

V českém prostředí patří v současnosti k nejsledovanějším „Pane prezidente“ od Rudy z Ostravy. Zde již vůbec nejde o kvalitu, ale o aktuálnost spojenou s amnestií.

Asi vás nepřekvapí, že nejsledovanějším videm loňska bylo video Gangnam Style, jehož oficiální verze byla na YouTube spuštěna přes jednu miliardu krát (právě teď: 1 161 483 098)

 

Gangnam Style se však na YouTube objevuje vložený v několika mnoha neoficiálních verzích a inspiroval mnohé tvůrce a recesisty k různým parafrázujícím verzím. Například tento zlepšováček shlédlo přes 78 milionů lidí:

 

Polská parodie na Gangnam style přilákala na 10 milionů shlédnutí. Video nic moc, ale jde tu spíš o text:

Český styl od Viral Brothers je také jistě všem znám, bohužel oficiální video bylo z YouTube staženo. K nalezení je například tato desetihodinová verze, kdyby to jednou nestačilo 😉

A jiná Cover verze:

[srp srp srp_number_post_option='2' srp_thumbnail_wdg_width='120' srp_thumbnail_wdg_height='120' srp_wdg_excerpt_length_mode='words']

Píši do několika médií a chci udělat maximum pro www.superrodina.cz, která by se měla stát jedním z nejčtenějších médií na českém internetu. Věřím, že i mnozí čtenáři se rádi budou spolupodílet na tvorbě tohoto specifického média.

Share
error: Obsah je chráněný autorskými právy