Share

PRAHA, srpen 2012 – Kolem začátku školního roku stoupá zájem o doprovodné učebnice víc než čtyřnásobně. Prvňáčkům zpříjemní hravé publikace vstup do školních lavic, starším dětem pomůže odborná literatura v přípravě na přijímačky a k celkově dobrému prospěchu. Jak podpořit zdravý studijní vývoj dítěte, usnadnit jeho školní přípravu a co nezanedbat u prvňáčků? Díky kvalitním učebnicím z Nakladatelství Fragment mohou mít rodiče o starost míň.

děti v předškolním věku lze učit lepší výslovnost, stimulovat jazyk a posilovat schopnost naslouchat pomocí říkadel, básniček a písniček, které jsou dostupné v knižních vydáních. Čtení nahlas podporuje dětskou představivost i blízký vztah k rodičům. K tomu, aby si děti knihy oblíbily, je třeba začít barevnými publikacemi s obrázky a minimem vět. Až později, jak instruuje nezisková organizace Celé Česko čte dětem, postupně vybírat náročnější tituly s delším textem.

„Mezi nejžádanější učební publikace pro předškoláky a prvňáčky patří soubor logopedických říkadel, písniček a her Žežicha se neříká a Dyslexie-Texty a hry pro děti s dyslexií, jež učí děti číst zábavnou novou metodou,“ jmenoval oblíbené tituly spolumajitel Nakladatelství Fragment Pavel Nýč. „S takzvanou genetickou metodou čtení, tedy hláskování, což je přirozené vývoji dítěte, pracuje edice tří knih Začínám číst – v každém dalším dílu je text náročnější. Pokročilé děti pak určitě pobaví kniha Malované čtení, která některá slova ve větách nahrazuje ilustracemi,“ doplnil Pavel Nýč.

Výbava školáka však nekončí jen učebnicemi. V nabídce knihkupectví jsou dnes už také pestrobarevné samolepky, štítky na sešity, deníčky, diáře, omalovánky a vystřihovánky, zkrátka vše, s čím prvňák mezi vrstevníky nemůže selhat. „Moderní učebnice, i ty doplňkovější, jsou oproti svým předchůdkyním mnohem živější, zábavnější, používají současný jazyk a texty. Také cvičné příklady odpovídají ze současnosti,“ popsal Pavel Nýč a potvrdil, že dnešní nabídku učebnic a naučné literatury s tou, kterou si pamatuje většina rodičů, nelze srovnávat.

Podle údajů Nakladatelství Fragment se v období od července do října, tedy za třetinu roku, prodají dvě třetiny celoročních prodejů doprovodných učebnic. A to navzdory dvěma faktorům, které postihly trh především se středoškolskými tituly ­– knižní pirátství na serverech určených ke sdílení a nepříznivý demografický vývoj. „V tomto segmentu se za uplynulých pět let snížil roční prodej až o 40 procent. Příčinou je jednak demografický vývoj, neboť nyní se středoškoláci nacházejí na dně populační křivky, a také počítačové pirátství, kdy tato kriminalita umožňuje studentům stahovat studijní materiály zdarma. Tituly zaměřené na předškolní děti a první stupeň základních škol si takové dno zažily před pěti lety, nyní už zájem o širokou nabídku učebnic pro nejmenší rychle stoupá,“ uvedl Pavel Nýč.

Tisková zpráva, zaslaná: Mgr. Eliška Crkovská, NEED4CONNEXIONS, s.r.o.