Share

Česká spořitelna, patřící k Erste Bank Group, má na našem území více jak 5 milionů klientů.

Česká spořitelna

Patři k tradičním finančním podnikům a i přes své nevýhody oproti levnějším nováčkům, čeští konzervativní klienti v ní rádi setrvávají. Česká spořitelna je dobrým lídrem v českém finančním sektoru, přesto v konkurenčních bojích v některých produktech zaostává. Týká se to hlavně zbytečných poplatků. Nicméně i od těch lze značně odpomoci zavedením internetového bankovnictví.

Některé sazby u České spořitelny

U klasického sporožira platíte za vedení účtu 20 Kč. Když převedete účet na Osobní a zavedete internetového bankovnictví, poplatky za vedení účtu se nejprve navýší na 69 Kč měsíčně, avšak s tím, že další poplatky za platební kartu a elektronický měsíční výpis jsou již nulové. Aktivujete-li výběry z bankomatů CS, máte možnost třech výběrů z bankomatu zadarmo. Různým přenastavováním, doporučeným přímo na stránkách Spořitelny, lze srazit měsíční poplatky ze 101 Kč na 69 Kč právě díky internetovému bankovnictví a CS.

Jestliže se rozhodnete vybrat hotovost přímo na pobočce, budete nemile překvapeni poplatkem 65 Kč. Ale výběr kartou v obchodě je už zadarmo.

Internetové bankovnictví také není zcela zadarmo. Za bezhotovostní transakce, které vlastně ovládáte sami nejčastěji z vlastního obýváku, také zaplatíte dle aktuálního ceníku.

Internetové bankovnictví – Servis 24

Službu internetového bankovnictví nabízí Česká spořitelna pod názvem Servis 24. Pro první vstupy nebo váhající klienty je na internetu dostupný snadný videomanuál nebo psaný návod. Když vstoupíte poprvé do Servis 24, vložíte do formuláře klientské číslo a heslo pro Telebanking a změníte staré heslo za nové pro Servis 24. Službu můžete rovněž aktivovat  na pobočce Spořitelny.

Bezpečnostní prvky Servis 24 proti zneužití jsou chráněny klientským číslem, heslem, klientským certifikátem nebo SMS. Autorizaci SMS je však nutné udělat přímo na pobočce České spořitelny nebo o ni písemně požádat.

K čemu Servis 24?

Pomocí Servis 24 lze vyjma klasických bezhotovostních plateb hradit E-faktury společností ČEZ, E.ON, RWE a od 28. února i České pojišťovny. Vyjma klasických operací, jako výše zůstatku, pohyby, nastavení, změna či zrušení trvalého příkazu a dalších běžných finančních pohybů, můžete přes Servis24 sjednat přeschválení spotřebitelského úvěru, kontokorentního úvěru nebo zařídit Chytrou kartu, dobýt si TWIST nebo O2 kartu a podobně.

Výpadky systému

V půlce května Česká spořitelna musela tišit společnost svými značně nepříjemnými výpadky Servisu 24. Problémy byly způsobeny přetížením při přihlašování. Česká spořitelna, která se chlubí tím, že má nejvíce klientů, jenž využívají jejího internetového bankovnictví (téměř 1,5 milionu), inovovala Serivs 24. Díky tomu může nabídnout klientům vylepšený desing a komfortnější servis. Kvůli nepříjemnostem způsobeným výpadky vydala 19. května Česká Spořitelna prohlášení, ve kterém se omlouvá za způsobené výpadky a nemožnost přihlášení. Situaci ošemetně uzavřela s tím, že nebude za květen účtovat poplatek 25 Kč za Servis 24. V současné době je podle slov České spořiteny již systém stabilizovaný.

Pobočky České spořitelny

Neodlákají-li vás sazebníky za využití služeb na pobočkách a musíte-li je navštívit, máte to u České spořitelny značně zjednodušené. Česká spořitelna měla začátkem tohoto roku na 667 poboček. A stále otevírá a modernizuje nové. Oproti roku 2010 otevřela sedm zcela nových poboček, zprovoznila dalších 58 bankomatů  – celkem tedy začátkem roku mohla nabídnout klientům 1276 bankomatů – a 34 platbomatů.

Kromě rekonstrukcí starých poboček prodloužila i své služby a 25 poboček mohou klienta obsloužit i přes víkend. Loni o sobotách a nedělích bylo otevřeno v 19 pobočkách v České republice.

Plány nekončí – v letošním roce by mělo být otevřeno na dalších deset poboček. A další zastaralé by se měly modernizovat.

Mobilní pobočka České spořitelny

Vznikla i tak zvaná mobilní pobočka, s první zavedenou v Brandýse nad Labem k 24. lednu 2011. Tato pobočka byla zřízena kvůli rekonstrukci stávající budovy České spořitelny.

Mobilní pobočka nabízí klientům veškeré služby, včetně nonstop funkčního bankomatu. Konkrétně brandýská byla umístěna na parkovišti v blízkosti staré pobočky, aby klienti k ní měli co nejblíže. Jakmile doslouží svému účelu, nebude zlikvidována, ale využije se na veletrzích, výstavách či koncertech.

Česká spořitelna a děti

Česká spořitelna na den dětí zpřístupnila své pobočky pro veřejnost i k dalším aktivitám. Od 1. června do 8. června 2011 pořádala Týden otevřených dveří, kde klienti mohli navštívit pobočky Spořitelen se svými dětmi. Tato akce nebyla nezištná, vyjma zábavy měla motivovat klienty k uzavírání nových bankovních nabídek, zaměřené na děti. Při této příležitosti zřídila Česká spořitelna také portál pro děti, kde se děti mohou formou hry učit hospodařit s penězi a pohybovat se ve světě financí.

Program zaměřený na děti nabízí varianty investování do dluhopisových fondů, dětskou vkladní knížku s úrokem 2,5 % nebo dětský vkladový účet s úrokem 1,5 %. Česká spořitelna chce také motivovat své klienty k uzavírání stavebního spoření.

Dopady finanční krize na Českou spořitelnu

Na přelomu roku byla Česká spořitelna nucena propouštět značné množství svého personálu. Podle generálního ředitele České spořitelny banka nechtěla propouštět v době krize, kdy byla vyšší nezaměstnanost, a tak si řešila „své domácí úkoly“, investovala například do „zjednodušení procesů a do automatizace“. V blízké budoucnosti však podle oficiálních zpráv banka nepočítá s propouštěním.

Vedení České spořitelny

Od letošního ledna se stal generálním ředitelem a předsedou představenstva České spořitelny Pavel Kysilka. V minulém režimu pracoval v Ekonomickém ústavu ČSAV. Pracoval rovněž v České národní bance, kde zastával i funkci výkonného viceguvernéra. Před svou současnou funkcí působil v České spořitelně jako hlavní ekonom a ombudsman.