Share

matematika-pro-bystre-a-nadane-zaky

Máte doma nadaného školáčka?

Definovat nadání je trochu zapeklitá věc. Každý máme – jak se říká – na něco buňky. Některé děti ve škole vynikají více, některé méně, a pokud je vaše dítko bystré na matematiku, může své „buňky“ procvičit ještě díky úlohám z publikace nakladatelství Edika.

14355123_1203184106419306_4282030511568621352_n

Nadané děti se rychle učí, často mají i svůj vlastní způsob učení, bývají napřed oproti ostatním spolužákům, jsou zvídavé, nadšené s vnitřní motivací k učení, mají bohatou slovní zásobu a fantazii, vynikající paměť, jsou pozorné, kreativní, a proto je otravuje rutinní činnost. A je dobré takové dítě dále motivovat, nenechat ho spadnout k průměrnosti, nabízet mu úkoly, odpovídající jeho výkonům a snažící se dále rozvíjet a učit nové věci.

ukazka-z-matematiky-pro-nadane-zaky

Matematika pro bystré a nadané žáky prvního stupně z nakladatelství Edika je připravena jak pro děti, tak i pro jejich rodiče a učitele. Úvodem vás seznámí se svými zkušenostmi a charakteristikou nadaných dětí a pak následují úlohy, které nejsou typické ze školních lavic, žádné nudné monotónní záležitosti, prostě úkoly, které baví a nutí k přemýšlení. A to právě tyhle děti přitahuje: přijít věci na kloub a zvládnout to.

matematika-pro-nadane-zaky-ukazka

matematika-pro-bystre-zaky-ukazka

O autorech

Jsme členky týmu z Katedry matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Po mnoho let pracujeme s nadanými dětmi prvního stupně ZŠ a pozorujeme jejich individuální projevy. Připravovaly jsme pro ně pracovní listy, které jsme poté podrobně analyzovaly a díky tomu jsme získaly ucelený přehled o různých přístupech nadaných a bystrých žáků k matematickým úlohám. Realizovaly jsme Kurz pro mimořádně matematicky nadané děti na Katedře matematiky PdF MU, díky němuž jsme poznaly zajímavá specifika matematicky nadaných dětí. Tvořily jsme pracovní tým s doc. Šárkou Portešovou z FSS MU a získaly mnoho dalších zajímavých zjištění o nadaných dětech. Rády bychom se o své zkušenosti podělily s těmi, pro které mohou být nejpřínosnější – zejména s rodiči a učiteli nadaných dětí.

Růžena Blažková, Milena Vaňurová,Helena Durnová, Irena Budínová, MATEMATIKA PRO BYSTRÉ A NADANÉ ŽÁKY. Úlohy pro žáky 1. stupně ZŠ, jejich rodiče a učitele. Nakladatelství Edika ve společnosti Albatrosmedia, a. s., 2016

MB

Nejnovější příspěvky na webu:

[srp srp srp_number_post_option=’2′ srp_thumbnail_wdg_width=’120′ srp_thumbnail_wdg_height=’120′ srp_wdg_excerpt_length_mode=’words‘]