Share

iStock-518257456 Tisková zpráva

Běh je přirozenou součástí našeho života, stejně jako chození. Je důležité přestat řešit techniku, jak při něm ukládat nohy či ruce. Je potřeba se jednoduše rozběhnout, pravidelně dýchat a vychutnávat si pocit volnosti, ze kterého plyne řada výhod pro naše tělo.

Jedním z nejdůležitějších důvodů, proč se pravidelně věnovat běhu, je fakt, že posiluje imunitní systém a činí tak organismus odolnějším vůči infekcím. Podle studie, kterou vypracovala Univerzita v Severní Karolíně v USA, jsou lidé, kteří běhají alespoň patnáct minut denně, a to minimálně pětkrát týdně, o polovinu méně nemocní než lidé, kteří vůbec neběhají. Běh je také ideálním pomocníkem při spalování tuků, tvarování a zpevňování nohou. Nemluvě o tom, že podle studie americké University Cornell, jsou běžci lepší milenci, protože svou výkonností se mohou rovnat o 2-5 let mladším kolegům, kteří neběhají. Aby toho náhodou nebylo málo, běh podporuje i kreativitu. Pokud si nevíte rady s nějakým projektem, měli byste se proběhnout, vyvětrat hlavu a ztracená inspirace se určitě objeví. Váš mozek je během této aktivity zásoben kyslíkem o 25% více, než při běžných aktivitách, takže hlava nápady doslova srší.

iStock-535460910

Výběr správné výstroje

Důležité je správně se na běh připravit, to znamená zajistit si kvalitní běžecké boty a oblečení. Člověk si sice myslí, že běhat může v čemkoli, ale je to obrovský omyl. Bez vhodných bot trpí klouby, a v obyčejném bavlněném tričku, které saje pot, člověk může rychle prochladnout. Běžecké oblečení naopak odvádí pot z těla a zajišťuje správnou cirkulaci vzduchu k pokožce. S výběrem té správné výbavy vždy rádi pomohou odborníci v obchodech se sportovními potřebami. Pak si už jen stačí vybrat správnou trasu a může se jít na věc. Kdy budete běhat, záleží jen na vás. Někdo je po výkonu unavený, a proto upřednostňuje večerní běh a následný relax v pohodlí domova. Obecně však běh nabíjí energií, a proto většina lidí preferuje běhání ráno.

Asfalt nebo lesní cesta?

Mnoho pracovně vytížených lidí běhá v ulicích města. Pokud běžíte venku po asfaltové cestě, snažte se vždy dopadat na špičky a běhat v odpružených botách, abyste zabránili nadměrným otřesům, které zatěžují klouby a kosti. Vhodnější je však běh po měkkém terénu, který chrání klouby a páteř před nadměrnými otřesy. „Běhání po asfaltu nám na kliniku, když to tak řeknu, doslova dodává pacienty. Lidé si neuvědomují, že při běhu na tvrdém povrchu je každý jeden krok úderem pro kloub. Pak se diví, že je bolí kolena, podkolení oblast, kotníky… Přitom je to přirozená odpověď organismu na nepřiměřenou zátěž. K odstranění důsledků ve finále často nestačí pouze konzervativní léčba, ale je nutný operační zákrok,“ varuje MUDr. Tomáš Jakubík z první specializované nemocnice v oboru ortopedie Clinica Orthopedica. „No, a když už chce někdo běhat, tak ať si vybírá terény podobné fotbalovému trávníku – tedy měkké. Jinak je téměř jisté, že dříve či později skončí u ortopeda,“ uzavírá T. Jakubík.

iStock-654161698

Regenerace organismu po běhu

Po námaze je důležité kostem, kloubům a svalům dopřát potřebný odpočinek a regeneraci. Vhodná je například klasická sauna, která zlepšuje prokrvení svalstva, což znamená zlepšení krevního oběhu. Díky tomu se do svalů dostává více kyslíku a živin a lépe se odbourávají odpadní látky. Výborná je i infrasauna, která ohřívá tělo, stimuluje krevní oběh a urychluje metabolické procesy. Pro lidi, kteří nemají rádi saunování, je vhodným pomocníkem vířivka. Teplá voda uvolňuje svalové napětí, které přichází po sportovním výkonu. Dopřát si lze i klasickou masáž proti ztuhnutí svalů a lymfodrenážní masáž na odplavení látek, které se vytvořily při nadměrné zátěži. „Regenerace organismu je pro lidi nezbytná. Jejím úkolem je odstranit z těla odpadní a únavové látky, které vznikly během výkonu. Součástí sportovních aktivit by určitě měl být relax, stejně jako správná, na vitamíny a minerály bohatá strava, a dostatečný spánek. Pouze poctivou péčí o své tělo se budeme ze sportování těšit a zlepšovat tak své osobní rekordy a úspěchy,“ uzavírá téma Alena Tóthová, vedoucí wellness v hotelu Malvázia u slovenských Prieval.

Tisková zpráva

Nejnovější příspěvky na webu:

Zlínská Noc na Karlštejně přinese řízný humor i oblíbené šlágry

Zlínská Noc na Karlštejně přinese řízný humor i oblíbené šlágry

25. Duben 2017

„Poplach, na hradě je ženská!“ Kdo by neznal zápletku Vrchlického dramatu, které mistrovsky pozvedla hudba Karla Svobody na piedestal české muzikálové produkce? Trůní na něm už více než čtyřicet let – písně Karla Svobody už za tu dobu zlidověly a herecké i pěvecké výkony Valdemara Matušky, Jaromíra Hanzlíka nebo Jany Brejchové se zdají nepřekonatelné. Český muzikálový klenot Noc na Karlštejně nyní zařazuje na repertoár i Městské divadlo Zlín. Premiéra bude 29. dubna v 19.00 ve Velkém sále. „Nebudeme se snažit originál překonat, nechceme napodobovat skvělé filmové zpracování, chceme královský příběh se zlínským hereckým souborem uchopit po svém, ale zároveň ho ctít,“

David Michie: Pes Jejího Veličenstva

David Michie: Pes Jejího Veličenstva

25. Duben 2017

Kniha pro každou příležitost, kdy chce potěšit duše nenáročný, leč pod kůži jdoucím čtením. Lehce mystické, lehce pohádkové, lehce duchovní, ale v každém případě jiné. Pro podzimní večery pro vylepšení atmosféry, pro horké letní večery pro ochlazení. Duše pookřeje nádhernými myšlenkami a rozveselí se s povahou velšských corgiů, pejsků veselých, krátkonohých, leč vznešených. Anglické mlhy a sychravo, studené zdi královského paláce a Její Veličenstvo Alžběta II přímo u vás. Či spíše, prostřednictvím její psí smečky se ocitnete přímo v Buckinghamském paláci a všude kolem, kam to tak královské členy rodiny občas zavěje. Ano, i Kate a William vás občas podrbe za uchem. Neubráníte

Poslední dubnový týden je jako bum do stolu!

Poslední dubnový týden je jako bum do stolu!

25. Duben 2017

Tento poslední týden bude konečně úlevný. Ale začnu ještě tím napětím, které může přetrvávat. Začátek týdne ještě může přát všemu, co bolí. Uvědomování si zklamání, proher, velmi často to může nést znaky přehánění a sebelítosti. Jenže to všechno je ze sebe třeba dostat, protože v průběhu týdne přijde zlom. Pochopení. Celkem jasné, a zcela zřetelně se vztahující k něčemu z minulosti. Tento pocit bych přirovnala k tomu, když vám konečně zabere prášek a přestane vás bolet hlava. Najednou si uvědomíte jen lehce to, že už vás nic nebolí, ale velmi silně si uvědomíte, co všechno byste teď mohli dělat - na bolest

Melinda Folse: Konečně mám koně

Melinda Folse: Konečně mám koně

17. Duben 2017

Věděli jste, že s koněm budete prostě silnější tým? Že s koněm po boku se především ženy stávají silnějšími, ženštějšími? Praktická příručka a zároveň hluboce duchovní poznání a motivace pro splnění si jakéhokoliv snu ve středním věku.  Silnější týmy. Možná i žena je sama sobě schopna stát se „silnějším týmem“. Přiznám se, že tato kniha ve mne vzbudila množství otázek do takové míry, že jsem na samém konci úplně přehlédla, že v první řadě jde o praktickou příručku pro každého, kdo si rozhodne pořídit si koně. A nebojte se zahraniční autorky, všechno tu je převedeno do českých korun, na české poměry, odborná korektura a

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Anti-Spam Quiz: