Share

Vypadá to jako nevinná provokace. Ashton Kutcher si zahrál v internetové reklamě v jakési „falešné“ seznamce  role několika absolutně odlišných mužů. Všichni kandidáti jsou ideálními partnery. Ať jste různé rasy, kultury, barvy pleti, nosíte dlouhé vlasy či plnovous, odrbaný nebo v obleku, vždy máte šanci na lásku.

Ve skutečnosti však nejde o kampaň na seznamovací agenturu, je to vlastně zajímavě udělaná reklama na bramborové lupínky.

Jenže ouha. Na americkém internetu a bloggách propukl skandál, že video je rasistické a zesměšňuje některé stereotypy, v tomto případě spojované právě s Indy. Ashton Kutcher jako 39letý Raj je ve videu nalíčený hnědým make-upem a používá ve své angličtině silný indický přízvuk.

 

Přicházejí komentáře – jo, je to legrace, ale píše se rok 2012, a pokud si v Americe natřete na hnědo, mluvíte indickým přízvukem a chcete prodat bramborové lupínky, pak jste na špatné adrese. Tohle je podle některých kritiků prostě jen rasismus.

Společnost Popchips reagovala na negativní komentáře tím, že svou originální reklamu stáhla z YouTube. Místním se již nebude přehrávat před spuštěním vybraného videa. Zároveň firma vydala prohlášení, že klip má pouze provokovat a máme se mu smát. Nikdy neměla v úmyslu zesměšnit nějaké stereotypy nebo někoho urazit. Uvádí, že Popchips přijímá všechny druhy příchutí, tvarů a barev – bez ohledu na rasu nebo etnický původ.

Na Facebooku si můžete na stránkách Popchipsu spustit video a také aplikaci.

Na Facebooku se můžete pustit do seznamky.