Share

V New Yorku, pár dní po nešťastném úraze z koncertu, kdy je již zcela v pořádku, představila Lady Gaga svůj první parfém a ukázala tak světu svou novou „Slávu“, vůni Fame, jež přijde na trh v září letošního roku.

Tento parfém podle marketingové propagace je zcela unikátní oproti ostatním dámským parfémům. Za prvé – jakožto jediný dámský má tmavý obal a za druhé – po stisku rozprašovače se Fame stává ve vzduchu téměř neviditelný. Jedná se o patentovanou fluidní technologii, vytvořenou v pařížských laboratořích Haus a ve spolupráci s Coty. Nestandardní vzhled lahvičky byl navržen Nickem Knightem.

Nová vůně Lady Gaga Fame patří mezi technologické průlomy v oblasti parfumerie. Všechny složky vůně se spolu nemíchají, a ani nemají určitou hierarchii, ale harmonicky spolu spolupracují. Doslova se při nošení na kůži „proměňují“.

Věděli jste? Dnes se ze sušených listů a kořene „belladony“ získává atropin, jenž se využívá v očním lékařství k usnadnění některých vyšetření. Ve starověku a středověku si také dívky vtíraly šťávu z rulíku do očí, aby je měly krásně veliké. A odtud také vznikl onen název „bella donna“ neboli krásná paní.

Vůně je inspirována belladonnou, jedovatou rostlinou známou pod českým názvem rulík zlomocný. Po té  přechází do smyslné kombinace medu, šafránu a meruňky. Drcená „tygří orchidej“ (Rossioglossum grande) a jasmín sambákový ztělesňují nadčasovou krásu.

Zatím neplánuje pánskou vůni, avšak dodává, že její Fame zkusilo také mnoho jejich homosexuálních kamarádů.

Od podepsání smlouvy k vytvoření parfému už v září uběhnou dva roky. Původní záměr vůně parfému pro drahou šlapku, čišící sexuální přitažlivostí a obsahující krev Lady Gaga se však nekoná. V nabídce je parfém, který voní jako „slzy belladony s rozdrceným srdcem tygří orchideje, s černým závojem kadidla, s rozmělněnou meruňkou a s esencemi šafránu a medových kapek.“