Share

Facebook zase přichází s jednou novinkou, která nejspíš mnohé nepotěší. Naši přátelé nám budou nevědomky spamovat zeď.

O co se jedná? Když budete poslouchat nějakou hudbu, automaticky se objeví zpráva o tom, co posloucháte, uvádí CNN.

„Najednou můj zážitek z poslechu není soukromý. Je to veřejné. Všichni moji přátelé na Facebooku to uvidí,“ říká John D. Sutter ze CNN.

Facebook se chce přiblížit reálnému času. Plout vaším tempem. Cokoliv uděláte, to bude vidět. Stává se tak krok za krokem více realističtějším Velkým bratrem. A krůček po krůčku si na to zvykáme.

Nejprve vznikaly různé skupiny, které křičely na další novinky na facebooku. „Chceme starý facebook“, bylo vidět v hlavičkách skupin. Mark Zuckerberg si z toho nic nedělal, protože každá vlna se odvalila a zmizela v moři s ostatními. A tak se stále více otvíráme, dáváme ze svého soukromí – a už nemáme soukromí.

Kdejaká superstar si stěžuje, jak je její privátní sféra narušována.
Eh, už jsme všichni taková superstar.
Chtějí však přátelé vědět, jaké video zrovna sledujete? Zejména, když máte na seznamu několik stovek přátel?
Nejspíš sotva.
Pro koho to tedy má význam?
Ano, správně. Skrytá reklama. Takto jsou vyšší šance, že na daný odkaz kliknete. Podíváte se a už to uvidí i vaši přátelé a pak přátelé přátel a tak dále a lavinovitě to projede celým světem. „Secsakramentsky“ se na tom dá vydělat.

Tak tedy ještě vyčkejme. Za pár týdnů spustí Zuckerberg svůj projekt s názvem „real-time Serendipity“, s jakou chutí po nějaké době budeme chtít sledovat písničky a videa.